Sennheiser Mini headphones PX 100 White

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser Mini headphones PX 100 White op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Audio Henk 09-05-2012

Geluidskwaliteit is, zeker gezien de prijs, fantastisch. Zelfs beter dan veel modellen die het twee- of drievoudige kosten.
Gekocht op basis van positieve reviews. En het paste goed bij mijn (reeds overleden) iPod Classic zwart. (Apple leverde een witte set oordopjes, met zeer slechte geluidskwaliteit, bij een zwarte iPod)

Rene1968. 06-03-2012

05-03-2011 gekocht bij BCC in Eindhoven voor slechts € 20,--.
Dit omdat hij daar uit het assortiment gaat.

Draagcomfort is goed alleen het terug opvouwen (na gebruik) moet je even onder de knie krijgen.
Het is geen lichtgewicht maar dat is niet storend.

Wietse94 04-03-2011

Het is eigenlijk onnodig om deze review te plaatsen aangezien er al zoveel reviews zijn als deze:

Echt een heerlijke koptelefoon!
Mooi geluid, compact en niet duur.

sjefke4 07-01-2011

Vorige maand voor 30 euro bij mediamarkt gekocht. Schitterend geluid, deze had ik veel eerder moeten hebben. Perfecte hoofdtelefoon voor deze lage prijs.

stevenbride 02-12-2010

ik heb de px100 nu al ruim 2 jaar en ik ben heel erg tevreden over de headset de muziek is echt heel erg goed ik luister veel hardstyle en de bas is ook echt heel goed(wel kan de hele bus vaak mee genieten) het draagcomfort is erg groot ik draag hem vaak lange dagen en heb hem vaak om me nek zitten dit zit gewoon fijn hij gaat niet jeuken of zo na een tijd. de duurzaamheid is ook erg groot want ik heb hem nu al nu al ruim 2 jaar en het draadje aan het begin begint nu los te lasten maar veder is hij erg goed vormgeving tja hij ziet er niet echt uit vind ik maar hij is zo go dat het niet uit maakt

packjamNL 30-09-2010

OPNverbeterlijk goedd voor de prijs, ik bezit er één een paar maanden, en vergeleken bij mijn Byerdynamic DT-990 van 600 (gulden) kun je horen dat deze sennheiser ondergeprijsd is, jammer wel dat het een open-model is, dus in een trein of bus, is dat niet altijd even prettig voor je medereizigers, maar boven dat, daar kan geen mp3 speler standaard koptelefoon tegen op voor deze prijs, ik draag hem ook met trots, en ik heb een mp3 speler die alle codecs kan lezen van mp3, wma, ogg t/m flac, flac is een lossless codec (geen kwaliteitsverlies bij het kopieren)en dan heb je een personal audio systeem maar ook met de duurdere veelverkochte mp3-spelers ik noem geen naam is dit een must, comfort een 7 maar geluid een 10

Daan1234 16-08-2010

Een fantastisch klinkende hoofdtelefoon! Ik weet niet wat de vorige beoordelaar aan zijn oren mankeert, maar dit is echt een fantastisch klinkend hoofdtelefoontje.

Ik heb ook een grotere hoofdtelefoon in huis (een Sennheiser HD495 Silver), maar dit kleine hoofdtelefoontje evenaart het geluid van zijn grote broertje. Op een iPod/iPhone, MP3-speler, MD/CD/walkman komt deze het beste tot zijn recht. De weergave van het geluid is erg fijn, hoge, midden en lage tonen klinken zoals ze horen te klinken.

Ik heb ook een Sennheiser CX-400 II (Precision) aangeschaft, een in ear hoofdtelefoontje. Deze klinkt ook best goed, maar als je het vergelijkt met deze PX 100, dan valt op dat bij de CX-400 II het geluid nogal in elkaar gedrukt is en je veel minder tonen hoort. Bij de PX 100 is het geluid mooi gespreid en klinkt het rustiger.

Verder krijg je er een mooie case bij, waarin je hem kunt opvouwen. Het draadje is lang genoeg om je muziekapparaat in je broekzak te stoppen en het stekkertje is niet haaks, wat dan ook erg fijn is.

Draagcomfort is redelijk goed, alleen als je bovenop wat kaler wordt, is een in-ear toch prettiger!

Al met al draag ik bijna alleen nog maar mijn PX 100 en gebruik ik bijna nooit meer mijn grote hoofdtelefoon. Ook de in ear CX 400 II kan minder bekoren. Kortom, zijn prijs (rond EUR 35,-) meer dan waard!

mdruiter 10-06-2010

Veel bas, weinig mid en hoog. Je kan voor dit geld niet veel verwachten, maar had een betere geluidskwaliteit verwacht. Begrijp niet dat idereen hier zo positief over is, want het is geen goede hoofdtelefoon.

Roccozaz 30-11-2013

Zeer onterechte review. Ik bezit 30 hoofdtelefoons waaronder veel uit een veel hogere prijsklasse maar deze is verbluffend goed van geluid. Het hele geluidsspectrum is fantastisch vertegenwoordigd. Bij de opvolger van dit model zijn ze daar helaas niet in geslaagd.

weilandje 23-01-2010

Uitstekende, bijna onverwoestbare en prachtig klinkende koptelefoon. Ik heb hem alweer 2 jaar. Als ik hem niet gebruik gooi ik hem in mijn tas en er gebeurt niets mee.
En heus het geluid is niet te versmaden. gooi de prutoortjes weg en koop een mooie koptelefoon voor weinig geld. Nog geen moment berouw van gehad.

swinden 29-11-2009

Niets mis mee. Vol geluid, mooie bass en weinig vervorming, natuurlijk uitgaande van een goede (mp3) bron. Met de duurzaamheid zit het ook wel snor: heb het ding nu al dik anderhalf jaar op mijn buro liggen en met grote regelmaat blijf ik achter het snoer haen en vlieft ie met veel geweld uit de PC en/of van tafel. En zelfs een wieltje van de bureaustoel heeft ie overleefd.

Raymond Stefan Langoor 28-11-2009

Behoorlijk goede koptelefoon.
Ik Had ook zijn broertje de PMX100 ook wel een goede alleen na een poos begonnen de oorsteunen zeer te doen, en dat heb je niet met deze van senneheiser.
Geluid is subliem en je hoort gelukkig het verkeer!!!

ik zal deze koptelefoon aanraden bij mijn vrienden en familie.
Tip bij de KIJKSHOP nu 20 euro korting in plaats van 49.95.

kopen dus.
raymond

Dairybeat 06-10-2009

----------Update review, 6-10-2009----------
Sinds mijn review van 12/2007 zijn er wat zaken veranderd, dus moet ik mijn mening wat herzien.

Ik bezit nu ook een Denon AH-D5000 hoofdtelefoon en sinds kort een Creek OBH-21SE hoofdtelefoonversterker en Chord bekabeling.
Door deze grote kwaliteitimpuls, kan ik nu veel beter de tekortkomingen en/of kwaliteiten van hoofdtelefoons beoordelen.

Met de AH-D5000, hoor ik nu naast een geweldige diepe, krachtige en vaste basweergave, een schoon, rustig, breed, diep en groot geluidsveld, waarin alle instrumenten en vocalen zeer duidelijk zijn te plaatsen.
De PX-100 blijft voor zijn doen een goede basweergave houden, maar het geluidsveld is klein, 'op het hoofd', met een wat rommelig, in elkaar overlopend geluidsveld, zonder die duidelijke plaatsing.
Voor het geld blijft het echter wel een van de beste hoofdtelefoons!

N.B.
De Sennh. HD-650, die ik in mijn oude review wat 'afkraakte', zou wellicht nu, met mijn nieuwe apparatuur, veel beter gaan presteren.

----------1e review, 26-12-2007---------
Ik ben geen 'echte' hoofdtelefoon liefhebber of kenner en gebruik die ook enkel met het maken van backing tracks, of op vakantie, aangesloten op een mp3-speler.
Toch vind ik een goede geluidsweergave ervan wel belangrijk, dus ik gebruikte tot voor kort een 'zware' Senneiser HD-650. Deze heb ik onlangs verkocht en gebruik nu een lekker licht zittende, ook opvouwbare, PX-100, voor ongeveer 10% van de prijs van een HD-650...!
Ik kocht er een, na het lezen van diverse reviews, voor de verjaardag van mijn vrouw (daarna kocht ik er nog een voor mijzelf). Bij het beluisteren ervan werd ik overdonderd door de hoge kwaliteit van zijn weergave en de zeer stevige, maar wel goede basweergave.
Ik ging hem testen op een mp3-speler, een hobbykamerset van 2 x 10 watt en in een combinatie van de Denons DVD-3930 en AVR-4308; in alle omstandigheden bleef die recht overeind staan. Het frapante was dat elke keer dat ik terug ging naar de HD-650, ik het geluid vlakker en opdringeriger vond, het met de laatste ook bij hogere volumes sneller een geluidsbrij werd. De PX-100 bleef dan echter goed in balans en was het gehele geluidsveld met all zijn nuances goed op en om het hoofd waarneembaar.
Als vergelijking geef ik even de stereo weergave van de eerder genoemde Denon's over mijn Canto Vento 809 luidsdprekers. Stel dat gelijk aan de HD-650, daarna schakel ik mijn REL Storm-5 bij (deze is goed afgesteld) en die weergave is dan gelijk aan de PX-100; meer 'ballen' en 'live' gevoel, meer 'kippenvel'...!
Ik begrijp het ook niet zo goeg, tot aan deze PX-100, werden hogere uitgaves aan mijn audio-video systeem altijd 'beloond' met meer kwaliteit. Nu besteed ik maar 10% van de prijs van een HD-650 en ik sta 'paf'; ongelovelijk!
De plug is 3,5mm, dus er is wel een adapter nodig voor de aansluiting op een (hoofdtelefoon) versterker of cd- dvd-speler.
De 'hi-fi puristen' rollen nu natuurlijk van het lachen over de vloer, maar ik beveel ze toch dringend aan om ook mijn testen eens uit te voeren; misschien stoppen die lachbuien dan vanzelf...

Sparks 22-08-2009

Draagcomfort: De headset zit niet fijn (net als alle andere headsets in mijn ogen). Ik heb de voorkeur aan in ear (niet de huidige echte in ear maar de ouderwetse) of echte headsets over de oren. Ik koos deze i.v.m. de prijs en de mobiliteit.

Vormgeving: De headset ziet er niet speciaal uit en dat hoeft wat mij betreft ook niet. Het geluid is het enige wat echt telt. De headset kan opgevouwen worden, dit heeft geen enkele toegevoegde waarde wat mij betreft.

Geluidskwaliteit: Geweldig!!
Ik ben eigenlijk al 2 jaar op zoek, maar sinds 1 maand is mijn oude headset kapot dus nu moest ik wel. Ik heb meer dan 10 headsets geprobeerd, niks kon me bekoren. Persoonlijk dacht ik dat Sennheiser geen goed klinkende headsets had onder de €100. Zeker na het luisteren van de px-200 was de moed me in de schoenen gezakt. Ik overwoog om toch maar de AKG 172HD aan te schaffen tot ik de px-100 luisterde. Vergeet geween die px-200 en koop de px-100, deze is echt veel beter. De bassen kan ik waarderen. De hoge en middentonen kunnen beter, maar deze zijn vrij behoorlijk voor het geld wat je betaald.
Persoonlijk heb ik de bass iets anders afgesteld (met mijn Cowon D2) zodat ik wat meer punch heb en de bass niet uitveegd. Verder heb ik het geluid 1 a 2 uur lang perfect geprobeerd af te stellen en met de huidige settings ben ik meer dan tevreden. Voor dit geld is er niets beters!!

Duurzaamheid: Onbekend (te kort in het bezit)

Ik overwoog tevens: Grado 60/80, AKG 142HD/172HD

mhvangiffen 17-08-2009

Ik las bij een aantal reviews dat men de bass van de px 200 te kunstmatig vonden en bij hard volume en loudness vervorming zou geven. Dit zou bij de px100 wel in orde zijn. Nu ben ik in het bezit van beide hoofdtelefoons en ook ik vind het geluid van de px100 mooier en voller maar die van de px200 is zeker niet verkeerd. Het verhaal over vervormingen kan ik niet bevestigen, maar ik wil ook geen gehoorbeschadeging. Het is een beetje scherp slijpen op een niveau van 8 of hoger. Maar eerlijk is eerlijk de px100 klinkt beter. Zijn er dan redenen om toch de PX200 aan te schaffen. Ja die zijn er zeker. De oorkussentjes van de PX200 zijn veel luxer, sluiten veel beter af.
Het draagcomfort is veel beter. (blijft beter op het hoofd zitten). De uitvoering is mooier en luxer en, ik denk duurzamer. Het extra geld wat de PX200 meer kost zit hem hoofdzakelijk in het draagcomfort. Toch ook niet onbelangrijk. Het is maar net wat je belangrijker vindt.

thedudeness 07-08-2009

De sennheiser px100 is een heel fijne koptelefoon die een perfect geluid geeft. nadeel aan deze koptelefoon is het stekkertje. ben inmiddels aan mijn derde koptelefoon toe omdat de eerdere twee gebroken zijn bij het stekkertje, waardoor ik nog maar geluid kreeg bij 1 koptelefoon. ga daarom nu voor een koptelefoon met een stevige draad.

Andreas Huizinga 02-03-2009

Inderdaad, het enige nadeel is het dunne snoer (enigszins breekbaar), maar dit is dan ook echt het enige punt waar iets op aan te merken is. Zeer aan te raden, geweldige verbetering t.o.v. iedere standaard hoofdtelefoon bij ipod/mp3 spelers. Ik betrap mezelf erop dat ik de px 100 zelfs thuis op de laptop gebruik terwijl ik toch echt een duurdere gesloten hoofdtelefoon van een bekend merk heb liggen, dat zegt genoeg denk ik. Als je het beste uit je ipod/mp3 speler wil halen is er weinig beters te krijgen, en zeker niet voor zo weinig.

dick2007 03-12-2008

Na jaren de kat uit de boom te hebben gekeken, ben ik sinds een half jaar in het gelukkige bezit van een ipod-classic. Al mijn CD's op 1 harde schijf. Geweldig. Daar hoort natuurlijk een goede koptelefoon bij. Heel wat onderzoek verricht, maar de PX100 is gewoon top! Hoewel het een opvouwbaar model is, is het een heel stevige koptelefoon. De positieve reviews zijn allemaal waar. Gewoon kopen!

Jang nl 15-11-2008

Ik gebruik deze koptelefoon dagelijks, nadat ik genoeg had van de dopjes die bij de Ipod waren meegeleverd. Heb hem nu een half jaar.
Ik kan niet anders zeggen dan SUPER apparaatje! Bas is goed, zit lekker en is verstelbaar. Ik neem hem ook mee met het hardlopen, dan blijft hij goed zitten, en, in de koudere dagen blijven je oren op temperatuur. Je blijft de omgevingsgeluiden horen. Kortom, kopen dit ding...

karen van E. 23-08-2008

het is echt een goede kwaliteit hoofdtelefoon.
het geluid overtreft alle andere oordopjes waarmee ik tot nu toe heb geluisterd. hij is ook nog handig op een andere manier, want in de winter bijvoorbeeld beschermt hij je oren. ook zit het veel comfortabeler dan andere geluidsdragers.
ook kun je de koptelefoon verstellen. dit is heel handig!
het snoertje is ook meer dan lang genoeg.
kortom: als je twijfelt, gewoon kopen!!

Joco 16-08-2008

Een perfect koptelefoon. Gebruik hem met de Ipod. Veel betere geluidskwaliteit dan de bijgeleverde Ipod oortjes. Voordeel van PX100 is de goede bas kwaliteit. Je kunt de EQ in de Ipod op neutraal laten staan.Tevens hoor je toch nog wat omgevingsgeluid omdat het een on ear koptelefoon is. Is wel veiliger, zeker in het verkeer.

Henk18 03-08-2008

Deze koptelefoon reeds meer dan een jaar in bezit. Ik gebruik hem 3 a 4 per week met fitnessen. Mega geluidskwaliteit en geen bijgeluiden. Dus....alleen jouw muziek en geen 'fitnessmuziek'. Een aanrader!!!!!

Charlie Senn 09-06-2008

Sinds een paar dagen heb ik deze headphone in gebruik in combinatie met mijn I-pod nano. De kwaliteit is indrukwekkend. Fraai en transparant geluidsbeeld met voldoende bas en gelukkig ook een goede weergave van de hoge tonen. Het draagcomfort is vrij goed te noemen. Naar aanleiding van verschillende berichten over kabelbreuk bij het stekkertje heb ik hetvolgende bedacht: maak een treklast beveiliging. Dus een lus in het kabeltje bij de stekker van ongeveer 4 cm. Dat met een stukje tape of pleister vastzetten op het stekkertje en het is vervolgens beveiligd tegen onverhoedse bewegingen. In mijn werk (ik ben verpleegkundige) beveiligen wij een infuusnaald ook op deze wijze en dat helpt echt !

Charles.

Tinus 23-04-2008

Ik heb de PX100 nu ruim twee weken. Ik heb er veel mee geluisterd naar verschillende soorten muziek (Jazz, Hip Hop, Electronisch, Rock). De geluidskwaliteit van deze koptelefoon is echt heel goed. Details in de muziek komen erg goed naar voren en het geluid klinkt erg ruimtelijk. De bassweegave is wel wat heftig naar mijn smaak (ik denk overigens dat veel mensen dit mooi vinden). Dit is echter perfect te corrigeren door de equalizer van de PC of van een MP3 speler een paar DB van de laagste tonen af te laten halen.

Houdt rekening met het feit dat de koptelefoon niet goed afsluit voor omgevingsgeluid. Ik vind dit zelf een voordeel en wel om twee redenen. Ten eerste vind ik het veiliger (verkeer) en ten tweede vind ik het leuker om als ik op straat loop het idee te hebben dat de muziek van buiten komt.

De koptelefoon is naar mijn idee best wel teer. Je zult dan ook de dicipline moeten hebben om, indien je hem in combinatie met een MP3 speler of discman gebruikt, in de meegeleverde doos te bewaren.

Ketelbinkie 25-01-2008

Voor een betaalbare prijs een klankmatig goede lichtgewicht hoofdtelefoon. Qua lage tonen weergave gewoon goed. Bovendien opvouwbaar wat zeker voor op reis handig is.

Nielske 13-01-2008

Heb 3 weken geleden een Sennheiser HD 205 gekocht en die aankoop heeft voor mij weer bewezen dat de PX-100 echt de beste aankoop is die je kunt doen op hoofdtelefoon gebied in deze prijsklasse.

Superieur, helder geluid, maar belangrijker nog met een geweldige, voelbare bass !
Zo voel je de muziek tenminste.

Met de HD205 hebben ze de plank mis geslagen maar met de PX-100 bewijst Sennheiser dat ze echt topkwaliteit hoofdtelefoons maken !